onsdag den 29. januar 2014

Sange & Lege





Rasle sangen som bruges når man går fra dør til dør, udklædt i sit kostume med en raslebøsse.

Fastelavn er mit navn
Boller vil jeg have
Hvis jeg ingen boller får
Så laver jeg ballade

Boller op, boller ned
Boller i min mave
Hvis jeg ingen boller får
så laver jeg ballade


Man kan også bruge den lidt nyere udgave som lyder sådan her:
Penge op, penge ned,
Penge i min lomme,
Hvis jeg ingen penge får,
Så bliver jeg ved at komme.


En anden fastelavns sangleg er denne her.
Kan du gætte hvem jeg er?
Kan du gætte hvem jeg er?
For jeg har fået maske på,
Misk, mask maske på
Kan du gætte hvem jeg?


Som kan bruge i f.eks. børnehaven og så kan man gå fra barn til barn og synge sangen og man kan evt udskifte jeg i 3. linje med barnets navn og når verset er forbi kan barnet sige hvad de er.
Kan du gætte hvem jeg er?
Kan du gætte hvem jeg er?
For Jonas har fået maske på,
Misk, mask maske på
Kan du gætte hvem jeg?

Jonas: Jeg er en ridder...






Ballondans til Fastelavn

Man kan lege denne leg på forskellige måde med og med forskellige antal balloner. Her er mit forslag.

Man skal bruge det antal balloner, som der er deltager.
Noget gran/snor.
God musik.
En præmie.


Alle får bundet en godt oppustet ballon fast med en snor rundt om deres venstre ankel.
Alle skal danse i par og må ikke på noget tidspunkt spille hinandens hænder.
Et område afmærkes så alle ved hvor der må danses til.

Når musikken starter gælder det om at træde de andre pars balloner så de går i stykker. Når et pars balloner er sprunget går man ud. Det par der har en eller to hele balloner tilbage vinder.





Stopdans med udtryk
Kommer snart

Bid til bolle

Kommer snart
 
Fang æblet
Kommer snart

Ingen kommentarer:

Send en kommentar